Asi každý se již setkal s manažerskou pravdou „Co neměřím, to neřídím“ nebo také „Co neměřím, to nezlepším“.

Proto byste měli zpozornět kdykoliv namísto čísla uslyšíte vágní argument, navíc často zabalený do nějaké emoce. Typické příklady jsou:

  • Jsem naprosto přesvědčený, že…
  • Dám ruku do ohně za to, že…
  • Osobně si myslím, že…

Je-li řeč o něčem, co je opravdu důležité, chtějte fakta:

  • Jaká je hodnota tohoto ukazatele (KPI) tento měsíc?
  • Jaké byly hodnoty tento a minulý kvartál?
  • Jaký je vývoj za poslední rok?

Konkurenční boj je neúprosný a cílem každé organizace by mělo být stálé zlepšování.

Plantyst velmi rychle a snadno ve výrobních firmách mění výrok „Podle mě máme stroje využité naplno“ na výrok „Využití našich kapacit je 53,5 %, při dvousměnném provozu máme rezervu 17,7 %“.