Přestanete-li používat slovo norma, uleví se Vám. A zvýšíte produktivitu.
Problém není v tom slově, problém je v hlavách lidí. Lidé normu vnímají jako etalon. Kilo má vážit kilo, metr má být dlouhý metr, normohodina má trvat hodinu.
Další problémem je, že lidé ji nechtějí normu překračovat, protože pak by jí přece někdo zpřísnil…
Nejlepší firmy jsou nejlepší proto, že neustále tlačí na produktivitu, na zlepšování, na snižování nákladů. Přece chcete, aby dnešních dvanáct hodin práce bylo zítra hotovo za jedenáct. Nebo za deset. To vám norma neumožní.
Má snad Usain Bolt normu, jak má zaběhnout příští stovku? Má pit stop ve Formuli 1 normu na výměnu pneumatik? Nemají. Chtějí vyhrát. Chtějí být zítra lepší než jsou dnes. Protože vyhrávají ti lepší.
Konkurenční boj je ve sportu stejně jako v podnikání. Chcete-li nad konkurencí vyhrát, zaveďte kulturu stálého zlepšování produktivity práce. S námi je to snadnější, než si myslíte.