Celosvětový vývoj situace s virem Covid-19 způsobil divoké změny napříč celým světem. Všichni do té doby měli za to, že ekonomika vzkvétá, firma šlape, jak nejlépe může, že se všeobecně lidstvu daří a komunikace je na nejvyšší úrovni. Je to ale opravdu tak? Dokážeme si sdělovat důležité informace? Uměli jste vy komunikovat vlastně už před krizí? Pokud chcete zjistit, jak na lepší komunikaci, jste ve správný okamžik u správného článku.

Coronavir ochromil globálně celou planetu a donutil nás komunikovat jinak-na dálku a on-line. Lidé se museli zastavit, výroba ustala, život zpomalil. Komunikace se stala každodenní realitou a najednou je potřeba zjistit, jak vlastně spolu komunikovat, jak si předávat podstatné informace, jaké komunikační prostředky zvolit. Co vy a komunikace? Zvládáte řešit denní úkony „klidně jen z domu od počítače“, aniž byste do výroby museli strčit nos? Že ne? A je to přitom tak snadné. Zkuste to také.

 

Trochu jiné roušky

Vzájemná pomoc není vždy jen o ušití roušky. My vám chceme ukázat i trochu jiné roušky, které mohou pomáhat ve výrobě. Co to je? Komunikace bez kontaktu. A klidně z domu s nohama na stole. Aniž budete muset do výroby vkročit, můžete předávat informace okamžitě a těm, kterých se to v danou chvíli opravdu týká. Žádné telefonáty, videohovory – pouhé ťuknutí prstem ve správnou minutu.

 

Jak „rouškují“ naši zákazníci

Jednoduše využívají funkcionalitu „Komentáře“. Je to jednoduché, rychlé, přesné. Nemusíte nikam chodit, abyste zjistili, proč se na stroji stalo něco mimořádného a dali následné pokyny. Přidejte svůj komentář tam, kde je to třeba a zapojte se do komunikace s kolegy, kteří stojí třeba přímo u stroje.

Zeptali jsme se několika našich zákazníků, jak jim Plantyst v těchto dnech nejvíce pomáhá a jaké zkušenosti by mohli nabídnout i ostatním jako pomoc v těžkých dnech home officů, video callů a separovaných směn.

Rady těch, kteří ví, jak na to:

Komentáře jsou mostem z domovů ke strojům, i když fyzicky jej nepřejdeme.

Díky monitoringu můžeme sledovat a komentovat výrobu odkudkoliv.

Je skvělé komunikovat tak, jako bychom byli přímo ve firmě.

Pár kliků stačí k tomu, abych klíčového člověka ve směně, ale i v té další, informoval o nějaké události, která se stala nad rámec vymezeného prostoje.

Nepoužíváme sice na zakázky Plantline, ale díky komentářům můžeme zadávat podobné informace například k jednotlivým jobům.

Díky komentářům mohu zalarmovat údržbu - oni pak pro změnu specifikují vlastním komentářem danou situaci mnohem podrobněji, což je přesně to, co potřebujeme.

Plantyst nám dává kontrolu i tehdy, když u stroje nemůžeme být.

 

Jak to funguje v Plantystu - Vyzrajte na to

Přijde vám používání komentářů také tak skvělé, jako našim uživatelům, kteří komentáře zařadili do svého každodenního programu a díky tomu šetří čas i peníze? Chcete se k nim také připojit a zjistit, kolik výhod tahle šikovná funkcionalita nabízí? Není nic jednoduššího.

A věděli jste, že můžete zmínit kolegu do svého komentáře a zapojit ho tak okamžitě do dění? Tak nyní už to víte a podívejte se na našem supportu, jak na to. V naší dokumentaci, která podrobně popisuje technické možnosti, se dozvíte, jak to funguje.

Koronavirová krize má jedno specifikum, přišla nečekaně rychle. Výrobní firmy se musely ze dne na den přizpůsobit nastalým změnám. Mnoho z nich se dostalo do dvou extrémů, které jsme mohli na vlastní oči vidět u našich zákazníků v potravinářství. Víme, co těmto firmám pomohlo na danou situaci rychle zareagovat.

Prvnímu z nich způsobilo nařízení vlády ochlazení celého businessu doslova přes noc – uzavření obchodních center, škol či kantýn v prostorách firem mělo obrovský dopad na prodeje. Firma musela přerušit výrobu na některých linkách a pozastavit investice do rozvojových projektů.  

U druhého partnera vyvolalo to samé uzavírání školních, firemních či jiných vývařoven zcela opačnou situaci. Firma musela během 14 dní vyrobit 75 % roční produkce, tedy až 600krát více produktů. Zároveň ve firmě ubylo 30 % kmenových zaměstnanců, respektive zaměstnankyň – ošetřovné.

Co oběma firmám pomohlo? To, že uměly rychle zareagovat. Měly dlouhodobě přesná data z výroby, přehled nad všemi výrobními závody online a v reálném čase. Znaly své možnosti, úzká hrdla či naopak volné kapacity. Byli zvyklí komunikovat u linek i na úrovni managementu na denní bázi – měly pravidelný rytmus. Měly škálovatelný nástroj, který pro ně dokázal data nejenom sbírat a vyhodnocovat, ale který bylo také možné rychle a flexibilně ohnout či rozšířit dle aktuální potřeby.

Máte i vy okamžitý přehled o tom, co se děje ve vaší výrobě?

Prakticky každá firma musela v souvislosti s nařízenou karanténou přistoupit k různým opatřením minimalizující riziko nákazy novým koronavirem. Obzvlášť pro výrobní firmy, v jejichž provozech se denně střídají desítky i stovky lidí na směnách, jsou tato opatření náročná, a ještě obtížněji kontrolovatelná. Řada výrobních firem pro minimalizaci kumulování lidí během střídání směn, zkrátily směny, tak aby měly mezi sebou hodinový rozestup. Během této doby lidé z končící směny opustí prostory fabriky a následující směna může bezpečně nastoupit. 

Jak jsme zjistili od našich zákazníků, největším problémem je pracovní nekázeň, respektive nedodržování nařízených opatření. Rozhodli jsme se přispět svými znalostmi a pomoci firmám chránit sebe i své okolí. Naprogramovali jsme za poměrně krátkou dobu software, který ve výrobě automaticky pohlídá, zda je mezi jednotlivými směnami alespoň 60minutový rozestup na základě zaznamenané aktivity strojů, která by měla být během těchto 60 minut nulová. V reálném čase je možné sledovat, zda je dodržován bezpečný časový odstup. Pokud je v této době detekovaná aktivita strojů, systém to nahlásí, aby bylo možné ihned na situaci adekvátně reagovat. 

Věříme, že tato forma chytré karantény může v mnoha firmách přispět ke snížení rizika nákazy lidí, kteří nemohou pracovat z domova.  

Podrobný popis fungování softwaru najdete zde.

Vzhledem k mimořádné situaci způsobené šířením koronaviru se v pracovní i soukromé sféře potýkáme s mnoha opatřeními a omezeními. Tato situace má samozřejmě vliv i na fungování výrobních firem, a především výrobních týmů.  

Koronavirus nemůže naštěstí nikterak ovlivnit stabilitu našeho SW řešení, museli jsme ale zrušit oblíbenou konferenci Den plný inspirace. Samotné vize inspirovat se napříč výrobními firmami jsme se ale nevzdali.  

Tím nejmenším, čím můžeme přispět k boji proti této epidemii my, je totiž sdílení informací. Oslovili jsme několik našich zákazníků a zeptali se jich, jaká opatření přijali a zavedli v jejich výrobě. Ze získaných informací jsme připravili tuto příručku doporučení, kterou si tímto dovolujeme sdílet i s Vámi.  

Příručku si můžete stáhnout kliknutím zde  .

Pro naše zákazníky jsme připravili i konkrétní podporu i do našeho SW řešení. Podrobnější popis najdete zde.

 

Víte co je to Plantboard, znáte jeho přínosy? Je to monitor zobrazující stav strojů umístěný přímo ve výrobě. Mnoho našich zákazníků ho již delší dobu využívá jako výhodnou nadstavbu základních služeb Plantystu. Pokud mezi ně patříte, jsme moc rádi a přinášíme několik drobných novinek. Pokud zatím Plantboard nevyužíváte, rádi bychom vás seznámili s jeho hlavními benefity.

 

K čemu je Plantboard dobrý?

Plantboard slouží k vizualizaci chodu vybraných strojů na televizích v reálném čase přímo ve výrobě, tedy tam, kde jsou rychlá a přesná data základem pro správnou součinnost mezi mistrem a operátory výroby. Zobrazené grafy odpovídají těm, které jsou dostupné přes náš Portál ve webovém prohlížeči. Oproti němu je však Plantboard lépe uzpůsoben použití přímo ve výrobě:

  • méně detailů,
  • zvýraznění důležitých informací barevná skladba a kontrast jsou přizpůsobeny výrobním halám
  • plné zobrazení i při ztrátě internetové konektivity
Číst dál...

„Štěstí, stejně jako smůla je otázkou vašeho rozhodnutí.“  Stephen Covey

Zažívat v práci štěstí není žádný luxus - je to základ! Lidé už dávno přišli na to, že když milují svou práci, jsou mnohem produktivnější, výkonnější, kreativnější a mají větší motivaci. Také jejich soukromý život je najednou šťastnější. Je také jisté, že šťastné firmy, plné šťastných zaměstnanců, jsou efektivnější, úspěšnější a dosahují větších zisků než jejich "nešťastní" konkurenti. Aneb více v knize Alexandra Kjerulfa - Jak být šťastný od 9 do 5, kterou představil, ale také byl hlavním spíkrem druhého ročníku konference Happiness @ Work, která se konala 10.listopadu 2016 v Praze.

Kromě Alexandra na konferenci vystoupili i Milan Jasný z LMC, Biljan Weber z Microsoftu, Sanjiv Suri ze Zátiší Group, Šimon Pánek z Člověka v tísni a dále Michal Šrajer, Jiří Fabián /PurposeFly/, Monika Hilm /Parkhotel Praha/, Martin Palička /Etnetera/, Pavlína Loužecká /ZOOT/, Blake Wittman /GoodCall/, Sebastien Martineau, Cedric Maloux a Jiří Rozvařil z Plantystu.

Číst dál...