Specialista na všechny produkty v porcích – partner pro velkoobchody s orientací na oblast gastro, pro cateringové společnosti včetně leteckých, klienty z oblasti profesionální gastronomie. Se zavedením monitoringu strojů se začaly dělat i tzv. denní meetingy. Po půl roce od instalace a díky změnám ve výrobě, které s tím byly spojeny, již nyní vědí, že za rok 2014 ušetřili 10 tisíc hodin.


HELLMA Gastronomický servis Praha spol. s r.o. je česká firma, pracující na našem trhu v rámci holdingu PPE (Portion Pack Europe). Byla založena v roce 1990 a již od začátku je jádrem její činnosti pomáhat v rozvoji kvalitní gastronomie klientům z oblasti HORECA. Hellma je specialista na všechny produkty v porcích. Je partnerem pro velkoobchody s orientací na oblast gastro, dále pro cateringové společnosti včetně leteckých, pro kávové společnosti a klienty z oblasti profesionální gastronomie. Trh reklamy a propagace oceňuje naše výrobky jako vítané a účinné reklamní nosiče.

Vedení firmy intenzívně hledalo na sklonku roku 2013 systém na monitorování výroby a shodou okolností je telefonicky oslovil Jiří Rozvařil a představil Plantyst. Management přesvědčilo tvrzení, že budou přesně vědět, co se ve výrobě děje. Zapůsobilo na ně to, že sledování je online, jednoduché, grafy jsou každému srozumitelné. V té době v Hellmě používali SAP, ale tam byly výstupy vždy den staré a ne úplně přesné.

Reakce mechaniků byla nejprve negativní

Mechanici ve výrobě byli nejdříve hodně negativní, říkali: „Na co budete vyhazovat peníze, kdybyste radši nakoupili náhradní díly a nechali opravit stroje…“ Ale výrobně technický ředitel Ing. Aleš Goldšmíd oponoval, že Plantyst bude pro něj „bič v ruce“ na mechaniky, stroje prostě ve výrobě musí jet. O instalaci Plantystu dodává: „Moji přátelé mi říkali, že jsem bláhový, že své zaměstnance jen naštvu, jen je budu honit, ale já jsem trval na tom, že za pokus to stojí. Chtěl jsem vidět, jak pracují lidi a jak jedou stroje. Nyní jasně vidím, co se tam děje, každé ráno u snídaně se dívám, jak mi jede výroba. A nakonec i zaměstnanci Plantyst přijali dobře“.

Denní meetingy vtáhly lidi do dění ve firmě

Hned se zavedením měření se začaly dělat i tzv. denní meetingy, každý den, před 11. hodinou, mistr se na meeting může připravit, vždy vytiskne graf z předchozího dne, udělá si otazníky v místech, kde se mu to nezdá a řeší se, kde vznikl problém, porovnávají se směny. Zaměstnance to zajímá, skutečně sledují grafy na obrazovkách. Mají radost, když se podaří dosahovat vytčených cílů, čísel. Motivuje je to...

Chcete celou studii? Chcete více informací?